Hemma från skolan..

Kom hem från skolan för nåra timmar sen, snart är det helg igen och det ska bli sååå skönt!
Orkar faktiskt inte gå och hämta mina kläder nu, mår illa och är yr så det blir senare eller imorgon.
Då ska jag fota dom också så ska ni få se mina nya snyggis kläder!
Men nu ska jag äta mina krabbelurer och se på Det Regnar Köttbullar, den är så bra! Hihi!
Och för er som undrar vad krabbelurer är så är det typ som små pannkakor med bakpulver i så att dom växer lite i stekpannan. Typ som Amerikanska pannkakor fast en svensk version.

Här kommer ett recept, dock brukar inte jag följa något recept för jag har gjort det så mycket så att jag känner när smeten är OK! :)
Antal portioner: 14
Ingredienser

1 st ägg
3/4 dl socker
3/4 dl mjölk
2 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
smör att steka i
socker att vända i

Gör så här

1. Vispa ägg och socker lätt skummigt. Tillsätt mjölken och sedan mjöl och vanilj. Rör om noga tills smeten är helt slät.

2. Värm ett plättjärn och smält smör på medelvärme. Klicka ner smeten och grädda krabbelurerna i omgångar, 3-4 minuter på var sida.

3. Lägg socker på ett fat och vänd krabbelurerna i sockret. Låt dem svalna eller servera dem ljumma med vispad grädde och sylt.

(Receptet lånat från Recept.nu)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0